Nedugo nakon peterovratne verzije treće generacije Ceeda, na hrvatsko tržište lansirana i je karavanska verzija Kijinog kompakta, pri čemu osnovni model s atmosferskim benzincem od 100 KS i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem košta 131.990 kuna.
Kao i hatchback verzija, novi karavan je širi 20 milimetara od prethodnika, ali s istim međuosovinskim razmakom od 2650 mm. Međutim, karavan sa sličnim dimenzijama kao hatchback donosi duži prtljažnik i stražnji prevjes, a stvoren je u Kijinom dizajnerskom centru u Frankfurtu, tako da je prilagođen europskim kupcima. S produženjem ravnih linija karoserije i s efektnim spojlerom na stražnjim vratima prtljažnika, Sportswagon se pridružuje peterovratnoj verziji u predstavljanju sportskog, ali nadasve estetskog izgleda. Stražnji prevjes je produžen za 115 mm (sada 1070 mm) u odnosu na prethodnika. Dužinom od 4600 mm, što je 95 milimetara više nego prije, novi model nudi osjetno više prostora u prtljažniku.
Karavanska verzija treće generacije Ceeda nudi prtljažni prostor od 625 litara, što je za 97 litara više nego kod prethodnika, ili 18 posto. Po obujmu prtljažnika Ceed Sportswagon je sada vodeći u segmentu, pri čemu je dno prtljažnika puno niže, što olakšava utovar težih stvari u automobil. Kupci karavana segmenta C očekuju više od pukog velikog prtljažnika, zbog čega su Kijini dizajneri omogućili izuzetnu svestranost i upotrebljivost, koji su ključni aduti Ceed Sportswagona, koji je jedan od najpraktičnijih karavana u svojem segmentu. Stražnja klupa djeljiva je u omjeru 40:20:40 i može se u potpunosti složiti samo jednim povlačenjem ručice u prtljažniku. S potpuno položenim sjedištima prtljažno je dno sasvim ravno.
Svaki Ceed Sportswagon opremljen je posebnim pretincem u dnu prtljažnika, gdje su na sigurnom manji predmeti, a tu su i pokrivač i kuke za vješanje vrećica, koji sprječavaju prosipanje sadržaja iz vrećica. Ugrađeni krovni nosači također su dio standardne opreme, a namijenjeni su prijevozu dužih stvari. Može se izabrati i električno otvaranje i zatvaranje prtljažnih vrata, koja se automatski otvaraju kada prepoznaju Ceedov pametni ključ u blizini stražnjeg dijela vozila. Ponuda motora novog Ceeda je obnovljena time što osnovni benzinac i dalje ostaje 1,0-litreni T-GDI agregat s turbopunjačem snage 120 KS, koji je unaprijeđen i raspolaže okretnim momentom od 172 Nm uz emisiju CO2 od 122 g/ km. Drugi turbobenzinac je potpuno novi 1,4-litreni TGDI motor snage 140 KS, koji stiže kao zamjena za 1,6-litre- ni GDI agregat. Novi 1.4-litreni turbobenzinac, usprkos manjem obujmu, za četiri posto je snažniji od prethodnika. Raspolaže okretnim momentom od 242 Nm između 1500 i 3200 „điri“. Zbog dostizanja što nižih emisija ispuha spomenuti benzinci su opremljeni filtrom čvrstih čestica tako da novi Ceed ispunjava normu Euro 6d-TEMP. Manje zahtjevnim kupcima na raspolaganju je i dalje 1.4-litreni MPI atmosferski benzinac od 100 KS s okretnim momentom od 134 Nm. Kad su u pitanju turbodizelaši, i tu ima promjena jer je Ceed dobio potpuno novi 1,6-litreni CRDi agregat koji ispunjava stroži emisijski standard jer, između ostalog, koristi selektivnu katalitičku redukciju (SCR – Selective Ca-
talytic Reduction) koja osjetno smanjuje emisije ispušnih plinova. Novi motor proizvodi manje CO2, čvrstih čestica i dušičnog oksida (NOx) u odnosu na starije Kijine dizelske motore. Novost je da je lanac zamijenjen remenom radi smanjenja buke i manjih troškova održavanja. Novi turbodizelaš ima dvije izlazne snage, od 115 i 136 KS, uz okretni moment od 280 Nm. Za sada će na tržištu u karavanskoj inačici biti samo slabiji dizelaš od 115 KS. Svi motori su upareni sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, te sustavom ISG (Idle Stop&Go). U ponudi su tri paketa opreme: Active, Edition i Fresh.
Raspon cijena kod benzinskih motora ide od 131.990 kuna pa do 170.990 kuna za inačicu s 1,4-litrenim T-GDi agregatom od 140 KS, te ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Dizelaši startaju cijenom od 149.990 kuna, koliko treba izdvojiti za 1,6-litreni agregat sa 115 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, dok je najskuplji s istim motorom, ali najbogatijim paketom opreme Fresh – 175.990 kuna.
Dizajniran je u Kijinu dizajnerskom centru u Frankfurtu u suradnji s dizajnerima iz južnokorejskoga grada Namyanga, tako da u prvom redu zadovoljava ukus i potrebe europskih kupaca. Stonic nema izgled mišićavog SUV-a spremnog u svakom trenutku krenuti u blatnjave avanture, nego je više za pokazivanje po gradu, gdje je zahvaljujući udaljenosti podnice od tla solidnih 18,2 centimetra idealan za “planinarenje” po visokim rubnjacima nogostupa i bezbolno svladavanje “ležećih policajaca”.
Urbani crossover dijeli platformu i međuosovinski razmak od 258 centimetara s “obiteljskim” modelom Riom. Za razliku od njega, duži je 7 centimetara (414 cm), širi 3 cm (176 cm) i viši 5 centimetara (152 cm), ali istodobno s njim dijeli motorizaciju, mehaniku… Zgodnom izgledu koji potpisuje dizajnerski mag Peter Schreyer nema se što prigovoriti. Stonic djeluje simpatično, stilski je usklađen sa Sportageom, a nudi i trendovske mogućnosti personalizacije, poput raznih kombinacija dvobojne karoserije. Kompaktne dimenzije i nisko težište vozila omogućili su dizajnerima da naprave automobil inspiriran oblikom, funkcijom i samouvjerenom pojavom Kijinih ve-ćih sportskih SUV-ova. S kratkim prevjesima, u kombinaciji s dugim poklopcem motora i niskom linijom krova (visina 1520 mm) Stonic donosi sportski i uvjerljiv izgled na cesti. Crni obrubi i zaštitne površine podvozja sprijeda i straga daju Stonicu off-roaderski izgled. Kijina karakteristična maska u obliku “tigrova nosa” osvježena je novim trodimenzionalnim kromiranim okvirom. Širinu, koja iznosi 1760 mm, naglašavaju zaobljeni farovi s tankim LED dnevnim svjetlima.
U okviru kompaktnih vanjskih dimenzija, Stonicov raspored prostora u unutrašnjosti omogućava maksimalnu prostranost za sve putnike. Sprijeda se nudi obilje prostora za vozača i suvozača, a ni straga nije ništa skučenije. Kolo upravljača u obliku slova D s odrezanim dnom i nešto više postavljena armaturna ploča s ravnim dnom omogućava više prostora za koljena vozača i suvozača. Kijin mali crossover raspolaže prtljažnikom osnovnog obujma 352 litre s dvostrukim dnom, a preklapanjem stražnjih sjedala nudi 1155 litara.
Testni Stonic pokreće poznati 4-cilindarski 1,4-litreni atmosferski MPI benzinac od 100 KS. Riječ je o benzincu s okretnim momentom od 133 Nm pri 4000 “điri” koji je sasvim dovoljan da bi se nosio sa Stonicovom karoserijom mase 1160 kilograma. Motor je uparen s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem koji je precizan i dobar. S njim korejski crossover do “stotke” stiže za 12,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 172 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima, 5,5 l/100 km. Snaga motora prenosi se na prednju osovinu, a šteta je što se ni kao opcija ne nudi pogon na sve kotače. Međutim, i bez toga se sa Stonicom moguće uputiti se izvan asfalta te voziti po lošijem makadamu. Kao i ostale Kije, Stonic je standardno opremljen elektroničkim sustavom stabilnosti ESC sa sigurnosnim dodacima TCS (električni sustav kontrole proklizavanja pogonskih kotača) i VSM (održava stabilnost pri kočenju u zavojima ako detektira proklizavanje). S obzirom na drugu razinu opreme EX Edition, testni Stonic imao je sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici (HAC), kao i neizostavni ABS i BAS (automatsko pojačavanje sile kočenja). Uz to je imao stražnje parkirne senzore sa zvučnim signalom, te kameru za vožnju unatrag s prikazom slike na središnjem zaslonu, kao i krovne nosače. Cijena testnog modela je 18.130 eura, a osnovna inačica košta 15.855 eura, čime Stonic spada među najpovoljnije urbane crossovere.